CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Tuesday, January 20, 2009

Renung-Renungkanlah....

  • Jangan lah kita lepaskan peluang di depan mata kita hari nie sebab kita asyik tunggu dan harapkan hari esok ada lagi…contohnya jangan lah kita lepaskan sesuatu peluang yang kita dapat hari nie sebab ingat besok ada lagi dan kita akan dapat peluang yang sama dan lain pada hari esok… ingatlah kita tak tau apa yang akan berlaku pada ari esok dan macam mana lah nasib kita pada esok hari oleh itu gunakanlah apa-apa peluang yang kita dapat pada hari nie dengan sebaik-sebaiknya.
  • Ingatlah jika kita gagal hari ini bukan bererti kita gagal selama-selamanya, dan hari esok ada lagi untuk kita capai kejayaan tersebut, bak kata pepatah “gagal sekali bukan gagal selama-lamanya”..contohnya kita masuk pertandingan lumba lari dan kita telah berusaha bersungguh-sungguh untuk menang dalam pertandingan tersebut tapi kita gagal dalam pertandingan tu so janganlah kita berputus asa ingatlah hari-hari esok ada lagi untuk kita mencapai kejayaan tersebut, mungkin pada hari esok kemenangan berpihak kepada kita .
  • Hiduplah dengan baik didunia ciptaan Tuhan yang sementara ini, banyakkan lah beribadahlah seperti kita akan meninggal besok. Jangan lah kita asyik berhibur dan mengejar harta sehingga mengabaikan perintah Allah nanti tak ade bekalan untuk hari akhirat kelak. Dan ingatlah walaupun kat dunia ada banyak tempat tapi hati manusia juga menjadi tempat kesukaan syaitan sebab syaitan nak menyesatkan manusia, oleh itu laksanakan lah perintah Allah agar iman kita kuat dan tidak termakan dengan hasutan syaitan.

0 comments: